gototopgototop
You are here: ΑΡΧΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ Ειδήσεις
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Search

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΗΛΕΙΑΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΠΟΤΕΦΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ: Αξιοπρεπής λύση ή ωμή ανακύκλωση;

E-mail Εκτύπωση PDF

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος απεφάσισε κατά την συνεδρίασή Της, την 6η Νοεμβρίου 2019, την αποστολή ενημερωτικού φυλλαδίου «ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΑΟ» σχετικά με τις θέσεις Της περί της καύσεως των νεκρών.

Κατωτέρω παρατίθεται το κείμενο, το οποίο διανεμήθηκε από τις Ιερές Μητροπόλεις στους πιστούς:

«ΑΠΟΤΕΦΡΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ: Αξιοπρεπής λύση ή ωμή ανακύκλωση ;»

Το θέμα της μετά θάνατον καύσης και αποτέφρωσης των ανθρώπινων σωμάτων απασχολεί την εκκλησιαστική κοινότητα ιδιαίτερα κατά την τελευταία εικοσαετία, αφότου άρχισαν συζητήσεις για την νομοθέτησή της (θεσπίσθηκε με διαδοχικούς νόμους το 2006, 2014 και 2016). Ασφαλώς η Ελληνική Πολιτεία είναι αρμόδια να νομοθετεί, αλλά και η Εκκλησία παραμένει ελεύθερη έναντι του Κράτους να τηρεί τις παραδόσεις Της, μακριά από κάθε κοσμική επιρροή και επέμβαση, και υποχρεούται να απευθύνεται στα μέλη Της καταθέτοντας την άποψη και την μαρτυρία Της επί του ζητήματος αυτού, καθώς αφορά άμεσα στην ζωή και στην Θεολογία Της.

Το ανθρώπινο σώμα και η επιλογή της ταφής

Το σώμα συνιστά στοιχείο της υπόστασης του ανθρώπου, ο οποίος έχει πλασθεί κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση του Θεού (Γέν. 1,24) με προοπτική όχι τον θάνατο, αλλά την αιωνιότητα και την ελπίδα της Ανάστασης. Η Εκκλησία θεωρεί το ανθρώπινο σώμα ως «ιερό», ονομάζοντάς το ναό του Αγίου Πνεύματος (Α ́ Κορ. 6,19). Τρανό παράδειγμα γι' αυτό από την ζωή της Εκκλησίας αποτελεί η τιμητική προσκύνηση των ιερών λειψάνων των Αγίων. Αφού το σώμα των Αγίων κοπίασε για την δόξα του Θεού, αυτοί έλαβαν ως θεία δωρεά και μετά τον σωματικό θάνατό τους χάρη, έλεος και δύναμη, με αποτέλεσμα να θαυματουργούν. Η ταφή ανήκει στην παράδοση της Εκκλησίας, η οποία έχοντας ως βάση την Ευαγγελική και Πατερική διδασκαλία σέβεται το ανθρώπινο σώμα ως δημιούργημα του Θεού, γι’ αυτό και το ενταφιασμένο σώμα γίνεται αντικείμενο φροντίδας και προσευχών. Το νεκρό σώμα το θεωρεί όχι ως «στερεό απόβλητο», όπως (κατ’ αποτέλεσμα) το αντιμετωπίζουν οι θιασώτες της αποτέφρωσης, αλλά το περιβάλλει με σεβασμό και τιμή.Τους δε ανθρώπους που φεύγουν από την ζωή η Εκκλησία τους ονομάζει κεκοιμημένους, διότι βρίσκονται σε αναμονή για να ξυπνήσουν, αφού η ανθρώπινη ζωή δεν κλείνεται σε δύο ημερομηνίες, δεν έχει την χρονική διάρκεια που γράφεται στις ταφόπλακες, και οι κεκοιμημένοι θα αναστηθούν την ημέρα της Δευτέρας και ενδόξου Παρουσίας του Κυρίου. Γι ̓αυτό και τους τόπους όπου φιλοξενούνται τα σώματα των κεκοιμημένων, και ως εκ τούτου διαθέτουν και αυτοί ιερότητα, τους ονομάζει «κοιμητήρια». Η επιλογή λοιπόν της Εκκλησίας να εναποθέτει τα κεκοιμημένα μέλη Της μέσα στην γη και σε στάση κοίμησης, συμβολίζει την προσδοκία της Ανάστασης και εκδηλώνει την αγάπη Της προς τον άνθρωπο, ακόμη και ως νεκρό.

Είναι επίσης κατανοητό, ότι υπάρχουν και άνθρωποι που αδυνατούν να αποδεχθούν με ρεαλισμό το γεγονός του θανάτου. Η ανθρώπινη αυτή αδυναμία, μεταξύ άλλων, εξηγεί γιατί δεν αντέχουν στην διατήρηση της μνήμης, της σχετικής με τον θάνατο των οικείων τους (όπως τα ταφικά μνημεία), ή στην ιδέα της αποσύνθεσης του δικού τους σώματος. Την αδυναμία αυτή νικά και υπερβαίνει η θετική απάντηση στο κρίσιμο ερώτημα: υπάρχει ζωή μετά τον θάνατο; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα καθορίζει και την ανάλογη στάση απέναντι στο νεκρό σώμα.

Οι υπέρμαχοι της καύσης

Από τους υπερασπιστές της καύσης γίνεται επίκληση «τεχνικών» λόγων (χωροταξικών, περιβαλλοντικών, οικονομικών), οι οποίοι, τουλάχιστον μέσα από μία θεολογική θεώρηση των πραγμάτων, δεν μπορούν να αποτελέσουν για τα μέλη της Εκκλησίας επαρκείς λόγους

για την βίαιη καταστροφή του ανθρώπινου σώματος. Εξάλλου, κράτη με πολυπληθέστερα αστικά κέντρα, όπου οι κάτοικοί τους ακολουθούν την παράδοση της ταφής (π.χ. μουσουλμάνοι), έχουν βρει λύσεις στα παραπάνω ζητήματα. Ακόμη, διατυπώνεται η άποψη, ότι καθένας πρέπει να έχει ελευθερία επιλογής ανάμεσα στην ταφή ή την καύση. Η Εκκλησία ως κοινότητα, που είναι κατ’ εξοχήν χώρος ελευθερίας, δεν καταναγκάζει κανέναν άνθρωπο να τηρεί τις παραδόσεις Της. Έχει όμως το δικαίωμα να θεωρήσει την καύση ως μεταχείριση αντίθετη προς τις αρχές, την παράδοση και τα έθιμά Της και να αποφανθεί ότι όποιος επιλέξει την καύση αυτονομείται, αφού διαφοροποιείται από βασικές διδασκαλίες και τον τρόπο της ζωής Της. Προφανώς, όσοι δεν θέλουν να ακολουθήσουν την παράδοση της Εκκλησίας, έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την αποτέφρωση, οπότε δεν θα τύχουν Εξοδίου Ακολουθίας (Κηδείας) από την Εκκλησία. Προβάλλεται και το παιδαριώδες επιχείρημα, ότι η Εκκλησία απορρίπτει την καύση και προτιμά την ταφή για ιδιοτελείς λόγους. Όμως πρώτον, οι Δήμοι είναι που λειτουργούν τα κοιμητήρια και εισπράττουν τα τέλη από τους τάφους και τα οστεοφυλάκια. Δεύτερον, εάν η Εκκλησία έθετε ως προτεραιότητα οποιοδήποτε (δήθεν) οικονομικό όφελος, θα έπραττε το αντίθετο και θα προέτρεπε τους ορθόδοξους κληρικούς να ψάλουν την Νεκρώσιμο Ακολουθία και για όσους αποτεφρώνονται. Επιπλέον υποστηρίζεται ότι η σύγχρονη αποτέφρωση είναι περισσότερο «αξιοπρεπής» για το ανθρώπινο σώμα από την ταφή. Προς τον σκοπό αυτό γίνεται σύγκριση της σύγχρονης αποτέφρωσης όχι με την ταφή καθ' εαυτήν ως νεκρικό έθιμο, αλλά με τα κακώς κείμενα, τα φαινόμενα εκμετάλλευσης ή την απαξιωτική μεταχείριση σε διάφορα δημοτικά κοιμητήρια (π.χ. κορεσμένα κοιμητήρια, υψηλά δημοτικά τέλη, εκταφές με τρόπο που δεν τιμά τον νεκρό). Αυτή όμως δεν είναι ορθή βάση σύγκρισης. Η απάντηση στο επιχείρημα αυτό θα πρέπει να είναι η απαίτηση των πολιτών να βελτιωθούν οι συνθήκες στα δημοτικά κοιμητήρια, να ιδρυθούν νέα κοιμητήρια, να υπάρχει τιμητική, αξιοπρεπής και ανθρώπινη μεταχείριση των νεκρών και των συγγενών τους από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες και όχι η αποτέφρωση.Γι’ αυτό και είναι σημαντικό, όσοι δεν θέλουν να ακολουθήσουν την παράδοση της Εκκλησίας, να έχουν πλήρη ενημέρωση για το περιεχόμενο της αποτέφρωσης, ώστε να κρίνουν εάν πράγματι είναι τιμητική για το ανθρώπινο σώμα, πριν προβούν στην επιλογή αυτή.

 Η καύση των νεκρών στην αρχαιότητα

Προβάλλεται ότι η αποτέφρωση, όπως γίνεται σήμερα, ανήκει δήθεν στην αρχαία ελληνική παράδοση, γιατί σε πολλές πόλεις οι αρχαίοι Έλληνες έκαιγαν τα σώματα των νεκρών. Όμως, στις αρχαίες πόλεις-κράτη συνηθιζόταν είτε η ταφή είτε η καύση των νεκρών σωμάτων και ακολούθως η ταφή των οστών που απέμεναν από την πυρά. Δηλαδή, ακόμα και στην περίπτωση της καύσης στην αρχαία Ελλάδα, ακολουθούσε πάντοτε η ταφή του σκελετού και οι ταφικές τιμές προς τον νεκρό. Μέχρι σήμερα η αρχαιολογική σκαπάνη βρίσκει ταφές με σκελετούς ή με καμμένα οστά (λ.χ. τοποθετημένα σε νεκρικές λάρνακες ή αγγεία) μαζί με σημαντικά κτερίσματα, που συνόδευαν τον νεκρό, δείγμα της θρησκευτικότητας και του σεβασμού των αρχαίων Ελλήνων στους νεκρούς τους. Αυτή είναι η πολιτιστική παράδοση της χώρας μας. Η σύγχρονη αποτέφρωση, όπως αναλύεται κατωτέρω, δεν έχει καμία σχέση με την καύση των νεκρών στην αρχαία Ελλάδα.

Η αποτέφρωση σήμερα

Σήμερα πλανάται από κερδοσκόπους η ψευδής εικόνα, ότι δήθεν η αποτέφρωση γίνεται με απλή καύση του σώματος στην πυρά, όπως σε ορισμένες περιπτώσεις γινόταν στην αρχαιότητα. Αυτό είναι αναληθές. Κατά την σύγχρονη διαδικασία της –κατ' ευφημισμόν– «αποτέφρωσης», μετά από την καύση του νεκρού σε κλίβανο ο ανθρώπινος σκελετός ρίχνεται σε ηλεκτρικό σπαστήρα (μίξερ, cremulator), θρυμματίζεται και μετατρέπεται σε σκόνη. Ειδικότερα η αποτέφρωση διεξάγεται σε δύο φάσεις:

α) Στην πρώτη φάση ο νεκρός εισέρχεται σε κλίβανο και μετά την καύση του σώματός του δεν απομένει η τέφρα, αλλά ο ανθρώπινος σκελετός. Ό,τι δηλαδή θα απέμενε και μετά την ταφή στο κοιμητήριο. Ενίοτε, κατά την διάρκεια της καύσης, ο υπάλληλος του αποτεφρωτηρίου ανοίγει τον κλίβανο και με σιδερένια εργαλεία σπάει τα οστά του νεκρού σε μικρότερα τμήματα.

β) Στην δεύτερη φάση συλλέγονται τα οστά από τον κλίβανο και ρίχνονται σε μίξερ (σπαστήρα οστών, cremulator). Το μίξερ κονιορτοποιεί τον σκελετό και τον μετατρέπει σε σκόνη. Η σκόνη συλλέγεται σε δοχείο («τεφροδόχο») και παραδίδεται στους οικείους του νεκρού.

Επομένως, όταν σήμερα γίνεται λόγος για «αποτέφρωση», δεν κυριολεκτείται ο όρος. Ούτε οι συγγενείς παραλαμβάνουν την «τέφρα» του νεκρού από το αποτεφρωτήριο. Αυτό που παραλαμβάνουν δεν είναι το προϊόν της καύσης (τέφρα, στάχτη), αλλά η σκόνη (τρίμματα) από τα οστά, τα οποία ρίχθηκαν σε σπαστήρα οστών (μίξερ) μετά την καύση. Από την άποψη αυτή, η σύγχρονη «αποτέφρωση νεκρών» δεν διαφέρει και πολύ από την «ανακύκλωση απορριμμάτων». Είναι σαφές ότι, τουλάχιστον για το ήθος της Εκκλησίας μας, αυτή η διαδικασία μηχανικού αφανισμού του σώματος δεν τιμά τον νεκρό. Η Εκκλησία αρνείται ότι είναι αξιοπρεπές για τον κεκοιμημένο άνθρωπο να καεί σε κλίβανο και να θρυμματισθεί σε μίξερ. Σε ό,τι αφορά στην διαχείριση της «τέφρας», η νομοθεσία (νόμος 4368/2016 άρθρο 92, ΦΕΚ Α ́ 21/2016) την υποβιβάζει στην κατηγορία των ιδιωτικών απορριμμάτων. Η μετέπειτα τύχη της «τέφρας» αποτελεί ιδιωτική υπόθεση των συγγενών, χωρίς κρατικό έλεγχο προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας (π.χ. τροφικής αλυσίδας). Επιτρέπεται στους συγγενείς (εάν θέλουν να αποφύγουν τα έξοδα φύλαξης της τεφροδόχου σε κοιμητήριο ή αποτεφρωτήριο) να σκορπίσουν την «τέφρα», είτε ελεύθερα στην θάλασσα είτε σε περιοχή εκτός σχεδίου πόλης (αδιάφορο αν είναι κατοικημένη ή καλλιεργούμενη), είτε να ρίξουν την τεφροδόχο στην θάλασσα, υπό τον όρο ότι το σκεύος μπορεί να διαλυθεί στο νερό. Δεν προβλέπεται κανένας έλεγχος από κρατική ή δημοτική υπηρεσία προς διασφάλιση της δημόσιας υγείας και απόκειται στην νομιμοφροσύνη και ευαισθησία των συγγενών, εάν και πώς θα τηρήσουν τις παραπάνω επιλογές του νόμου. Πρακτικά, δηλαδή, μετά από την παράδοση της τεφροδόχου στην οικογένεια του νεκρού, η τύχη της αγνοείται από το Κράτος.

Συμπερασματικά

Όλα τα παραπάνω δεν είναι ευρέως γνωστά στην πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας, η οποία γίνεται δέκτης συνθημάτων ή διαφημίσεων περί της δήθεν αξιοπρεπούς λύσης της αποτέφρωσης, αλλά προφανώς αγνοεί την βιαιότητα και εχθρότητα προς το ανθρώπινο σώμα, η οποία επιδεικνύεται κατά την σύγχρονη διαδικασία αποτέφρωσης. Αξιοσημείωτο δε είναι ότι κάποιοι ψυχολόγοι θεωρούν πως η σύγχρονη μέθοδος αποτέφρωσης αποτελεί σε επίπεδο φαντασιακό ένα ισοδύναμο της αυτοκτονίας.

Ασφαλώς υπάρχουν άνθρωποι, που δεν αποδέχονται την κοινή Πίστη και Ζωή του Σώματος του Χριστού ή επιλέγουν κατά το δοκούν ποιους κανόνες και παραδόσεις της Εκκλησίας θα ακολουθούν. Ακριβώς επειδή η Εκκλησία σέβεται την ελευθερία της επιλογής τους να παραδοθούν στην πυρά, είτε επιθυμούν Κηδεία είτε όχι, παρόμοια και εκείνοι οφείλουν να αναγνωρίσουν την ελευθερία της Εκκλησίας να μην υποχρεωθεί να τελέσει Εξόδιο Ακολουθία για κάποιον, που αποφάσισε να μην ανήκει καθόλου ή να ανήκει επιλεκτικά στην Εκκλησία, αφού απορρίπτει ορισμένες από τις νεκρικές Της παραδόσεις, όπως την ταφή. Διαφορετική είναι η αντιμετώπιση της Εκκλησίας προς εκείνους, οι οποίοι ακούσια ή μαρτυρικά (π.χ. στις καταστροφικές πυρκαγιές) γνώρισαν τέτοιο σκληρό θάνατο και φυσικά τίποτα και κανείς δεν θα μπορέσει να «εμποδίσει» τον Θεό, στην Δευτέρα Παρουσία, να αναστήσει τους ανθρώπους, τόσο από τα οστά, όσο και από την τέφρα τους. Πρέπει, όμως, να κατανοήσουν όλοι, ακόμη και εάν δεν είναι μέλη της Εκκλησίας ή «αρνούνται την αθανασία» ή ψάχνουν τρόπους όσο το δυνατόν πιο «ανώδυνου» χειρισμού του θανάτου, ότι η απανθράκωση του σώματος και η σύνθλιψή του αποτελεί εκδήλωση που κατ’ ουσίαν «βεβηλώνει» την ανθρώπινη ύπαρξη. Για την Εκκλησία ο κάθε άνθρωπος είναι «κατ' εικόνα Θεού» πλασμένος. Τα νεκρά σώματα δεν είναι απορρίμματα! Δενείναι άχρηστα αντικείμενα, τα οποία πρέπει να παραδοθούν στην φωτιά και στον θρυμματισμό, δηλαδή σε ένα βίαιο αφανισμό. Η Εκκλησία αρνείται την καύση, επειδή αρνείται το αμετάκλητο ανθρώπινο τέλος και την βία προς το ανθρώπινο πρόσωπο. Είναι τραγικό να καίμε και να κονιορτοποιούμε ό,τι έχει αληθινή αξία. Η Εκκλησία επιλέγει και εφαρμόζει την ταφή, διότι σέβεται το σώμα του κεκοιμημένου ανθρώπου, έχει πίστη και ελπίδα στο αιώνιο μέλλον και αναθέτει στην φύση την ευθύνη της φθοράς του φυσικού παρόντος του ανθρώπου.

 ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ»

(Πηγή:  http://www.ecclesia.gr

Τελευταία Ενημέρωση ( Πέμπτη, 12 Δεκέμβριος 2019 10:15 )
 

Δελτίο Τύπου σχετικά με την φιλοξενία προσφύγων γυναικών με τα παιδια τους

E-mail Εκτύπωση PDF

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

 Επειδή πολλά γράφονται στον έντυπον και κυρίως στον ηλεκτρονικόν τύπον και πιο πολλά λέγονται και διαδίδονται προφορικά, σχετικώς με την διάθεσι των 2 Μονών και ενός ορόφου του Φοιτητικού Οικοτροφείου Θηλέων Η ΑΓΙΑ ΦΙΛΟΘΕΗ Πύργου, δια την φιλοξενίαν προσφύγων γυναικών με τα παιδιά τους εκ Συρίας, εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας ανακοινούνται τα εξής:

1.  Η Ιερά Μητρόπολις Ηλείας έχει καθήκον και υποχρέωσι να βοηθάη τους έχοντες ανάγκη συνανθρώπους μας, όσον δύναται και χωρίς διάκρισι. Και αυτό κάνει με όλο της το κοινωνικό έργο και το οποίον είναι σ’ όλους φανερόν και γνωστόν.

2.  Το κοινωνικό έργον της Μητροπόλεώς μας δια το οποίον το 2018 εδαπανήθη ποσόν 6.748.200,05€ προέρχεται από την αξιοποίησι της εκκλησιαστικής περιουσίας της, εκ προσφορών των Ιερών Μονών, των ενοριών, των χριστιανών μας και εκ των Μεγάλων και των μικρών Δωρητών Ηλείων και μη, τους οποίους και ευγνωμονούμεν.

3.  Οι δύο παραχωρηθείσες προς φιλοξενίαν Ιερές Μονές είναι ακατοίκητες και κλειστές. Η μεν Μονή Πορετσού από τριακονταετίας, η δε Μονή Κάτω Δίβρης από 200 περίπου χρόνων, δηλαδή από τότε που την έκλεισαν οι Βαυαροί Σύμβουλοι του Όθωνα το 1830 και διήρπασαν την περιουσίαν της. Και τις δύο ιστορικές αυτές Μονές η Μητρόπολίς μας προσπαθή να τις συντηρή και ευρίσκονται κτιριακώς σε καλή σχετικά κατάστασι. Η Κάτω Μονή Δίβρης άρκετά χρόνια τώρα χρησιμοποιείται ως Θερινή Κατασκήνωσι τον Ιούλιον και μερικές φορές και τον Αύγουστον, αλλά και Χριστούγεννα και Πάσχα Προσκόπους κ.λ.π.

Το τριώροφο κτίριο του Φοιτητικού Οικοτροφείου θηλέων Η ΑΓΙΑ ΦΙΛΟΘΕΗ χωρητικότητος 150 Φοιτητριών και Μαθητριών λειτουργεί από το 1972, αλλά τα τελευταία χρόνια λόγω της ιδρύσεως πολλών Γυμνασίων και Λυκείων στην Περιοχή μας, ολίγες (περί τις 30) φοιτήτριες και Μαθήτριες προθυμοποιούνται και προσέρχονται προς φιλοξενίαν. Δια τούτο εσκέφθημεν να παραμείνουν μεν οι φοιτήτριες και οι Μαθήτριες στους δύο ορόφους και να προσφερθή ένας όροφος, ώστε να φιλοξενηθούν και εκεί πρόσφυγες Μητέρες εκ Συρίας με τα παιδιά τους.

4.  Το προσφυγικό πρόβλημα ογκώθηκε στην Πατρίδα μας και οι συμπολίτες μας των Νησιών δεν αντέχουν άλλο. Ένεκεν τούτου η Μητρόπολίς μας έθεσε στην διάθεσι της Ελληνικής Πολιτείας τις δύο ως άνω κενές Μονές και τον τρίτον όροφον της ΑΓΙΑΣ ΦΙΛΟΘΕΗΣ εντελώς δωρεάν, χωρίς κανένα αντάλλαγμα, με ΜΟΝΟΝ τον όρον: Να φιλοξενηθούν Πρόσφυγες Μητέρες εκ Συρίας με τα παιδιά τους, να χρησιμοποιηθή προσωπικό από την Ηλεία και ο,τι άλλο χρειασθούν (τροφές, αναλώσιμα και άλλα υλικά) να τα προμηθευτούν από την τοπική αγορά.

5.  Ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Γερμανός παρακαλεί τους Τοπικούς φορείς και τους συμπολίτας μας Ηλείους όλοι να δείξωμε την ανάλογη ευαισθησία και να βοηθήσωμε στην αντιμετώπισι του φλέγοντος τούτου ζητήματος, όσον είναι δυνατόν ωφελιμότερα για μας και τους ξένους φιλοξενουμένους μας, όπως κάνωμε από αρχαιοτάτων χρόνων.

 

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Ηλείας

 

Χαιρετισμός Σεβασμιώτατου Μητροπολίτου Ηλείας εις το Ιατρικό Συνέδριο της Ελλ. Εταιρίας μελέτης της παχυσαρκίας, στην Αρχ. Ολυμπία

E-mail Εκτύπωση PDF

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ Μητροπολίτου Ηλείας ΓΕΡΜΑΝΟΥ

Εις το Ιατρικόν Συνέδριον Αρχαίας Ολυμπίας

της Ελληνικής Εταιρείας μελέτης της παχυσαρκίας

του μεταβολισμού και των διαταραχών διατροφής

25-27 Οκτωβρίου 2019

 

Εντιμότατε κ. Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι Σύνεδροι,

Χαίρετε και υγιαίνετε πάντοτε, δια να χαρίζετε και σ’εμάς την υγείαν, προλαμβάνοντας και θεραπεύοντας τις ασθένειές μας.

Είναι βέβαια αλήθεια, ότι πολλές ασθένειες προέρχονται εξ αιτίας των ιδικών μας αδυναμιών, από τις απροσεξίες της ζωής μας και από την ανυπακοή στις οδηγίες των ιατρών μας.

Όμως ο Θεός Πατέρας αγαπάει τον άνθρωπον και ευλογεί το έργον των ιατρών, δια να μας θεραπεύουν. Δια τούτο και η Αγία Γραφή παραγγέλει· « Τίμα ιατρόν .... και γαρ αυτού χρεία » ( Σοφία Σειράχ 28, 1-13 ). Άλλωστε γι΄αυτό έχει ορίσει και την νηστεία. Για να αποφεύγουν οι άνθρωποι πολλές αρρώστιες και την παχυσαρκίαν.

Δια τούτο ευλογώ το Συνέδριόν σας τούτο, σας συγχαίρω δια την προσπάθειά σας αυτήν, της πληρεστέρας ενημερώσεως των ιατρών μας εις τας προόδους της ιατρικής επιστήμης και εύχομαι κάθε καλόν για όλους σας και άριστα αποτελέσματα του Συνεδρίου σας.

Σας ευχαριστώ.

 

Απάντηση Σεβ. Μητροπολίτου Ηλείας κ.κ. ΓΕΡΜΑΝΟΥ σε δημοσίευμα της τοπικής εφημερίδας ΠΡΩΙΝΗ για την καύση των νεκρών

E-mail Εκτύπωση PDF

Στην Εφημερίδα ΠΡΩΙΝΗ Πύργου της 21ης Οκτωβρίου 2019 εδημοσιεύθη άρθρο με θέμα "ΚΑΥΣΗ ή ΤΑΦΗ;", το οποίον διαστρέβλωνε την αλήθεια της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας στο θέμα τούτο.

Απάντηση στο δημοσίευμα αυτό έδωσε αυθημερόν ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ.κ. ΓΕΡΜΑΝΟΣ, την οποία εδημοσίευσε  την επομένην και η ΠΡΩΙΝΗ.

Λόγω της σπουδαιότητος και επικαιρότητος του θέματος, αναρτώμεν και ημείς στην Ιστοσελίδα μας:

 

Προς Τον αξιότιμον Διευθυντήν της Εφημερίδος ΠΡΩΙΝΗ Πύργου

Αγαπητέ μου κ. Διευθυντά,

Εδιάβασα σήμερα στην ΠΡΩΙΝΗ το άρθρο του κ. Θεοδώρου Κόλλια με τίτλον: «ΚΑΥΣΗ Η ΤΑΦΗ;» και επ’ αυτού θέλω να σας γνωρίσω και δι’ υμών να πληροφορηθούν οι Άναγνώστες της ΠΡΩΙΝΗΣ τα εξής:

  1. Είναι πράγματι το θέμα επίκαιρο και μεγάλο και καλώς το έθιξε ο Συνεργάτης σας, διότι πράγματι χρειάζεται να μάθουν περί αυτού οι συμπολίτες μας την αλήθεια, αφού είναι τούτο εντολή και της Αγίας Γραφής, λεγούσης: «Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς» (Ιωάννου Η 32).
  2. Είναι καλά τα ιστορικά και στατιστικά στοιχεία που παραθέτει ο Συνεργάτης σας στο άρθρον του, αλλά δεν είναι πλήρη. Ιδιαίτερα όσα γράφει περί της Ορθοδόξου Χριστιανικής πίστεως για το θέμα και δη η υποσημείωσις (1) όχι μόνον δεν ανταποκρίνονται στην χριστιανική αλήθεια, αλλά και την διαστρεβλώνoυν.
  3. Η Ορθόδοξη χριστιανική μας πίστις, κ. Διευθυντά, πιστεύει και διδάσκει ότι κατά την Δευτέρα παρουσία του Κυρίου θα αναστηθούν και τα σώματα των ανθρώπων. Οι άνθρωποι θα ζούνε με ψυχή και με το σώμα τους μαζί. Άλλωστε ο άνθρωπος είναι δισυπόστατος, αποτελείται από ψυχή και σώμα. Έτσι τώρα με σώμα και ψυχή ζει, έτσι θα ζη και μετά την Ανάστασι των νεκρών. Βεβαίως το σώμα του δεν θα είναι σαν αυτό που έχομε τώρα, αλλά σαν το σώμα του Αναστάντος Ιησού Χριστού. Και όπως ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός ετάφη και Ανέστη, έτσι θέλει η Ορθόδοξη Εκκλησία και για εμάς: Να ταφώμεθα και να ανασταινόμαστε.

Αυτό βεβαίως δεν θα ειπή, εάν κάποιου συνανθρώπου μας χαθή το σώμα, ή το φάνε τα άγρια ζώα ή τα ψάρια στην θάλασσα ή και αν καεί, όπως έκαιγαν τους χριστιανούς στους Διωγμούς, ότι δεν θα αναστηθή ο άνθρωπος. ΟΧΙ, θα αναστηθή και με το σώμα του. Ο Θεός έχει την δύναμι να το αναστήση και από την σκόνη. Αλλά η Ορθόδοξη Εκκλησία μας τιμά και τα σώματα των ανθρώπων, ως των αγίων μας, του αγίου Γερασίμου που εορτάσαμε χθες, του αγίου Διονυσίου στην Ζάκυνθο, του αγίου Σπυρίδωνος στην Κέρκυρα, του αγίου Παταπίου στο Λουτράκι Κορινθίας, την αγία κάρα του Αγίου Ανδρέου στην Πάτρα κ.λ.π.

Έπειτα με την ταφήν εκφράζουμε και την τιμή και τον σεβασμό μας στο σώμα των γονέων μας, που μας εγέννησαν και μας εγαλούχισαν και γενικά εκφράζουμε την ανθρωπιά μας στα σώματα των συνανθρώπων μας. Σκληρόν και απάνθρωπον δεν είναι να τους καίμε;

Με ευχές, ευχαριστίες και εκτίμησι

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο Ηλείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ

Τελευταία Ενημέρωση ( Τρίτη, 22 Οκτώβριος 2019 08:56 )
 

Εναρξις λειτουργίας της Σχολής Βυζ. Μουσικής και Αγιογραφίας

E-mail Εκτύπωση PDF

Εκ της Διευθύνσεως της Σχολής Βυζ. Αγιογραφίας και Μουσικής της Ιερᾶς Μητροπόλεως Ηλείας ανακοινούται, ότι έχουν ήδη αρχίσει οι εγγραφές και

Α) από την Τρίτην 1 του μηνός Οκτωβρίου ε. ε. θα αρχίσουν τα μαθήματα της Βυζ. Μουσικής εις τα παραρτήματα αυτής , ήτοι:

1. Τμήμα Πυργου, εις την Αίθουσα της Αποστολικῆς Διακονίας , έναντι του Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Νικολάου, υπεύθυνος καθηγητής είναι ο κ. Γεώργιος Παπαγεωργίου ( Τηλ. 26210 23533-κινητό 6972728955),

2. Τμήμα Αμαλιάδος, εις το Πνευματικό Κεντρον του Ι.Ν. Αγίου Τρύφωνος Αμαλιάδος. Υπεύθυνοι των τμημάτων είναι οι κ. Γεώργιος Παπαγεωργίου (τηλέφωνον επικοινωνίας 26210-23533 και κινητό 6372728955), Αλέξανδρος Γεωργουλής( κινητό 6977787454) και Γεώργιος Φουντάς (κινητό 6972095243).

3. Τμήματα Γαστούνης, Λεχαινών και Βάρδας. Υπεύθυνος Τμήματος είναι ο κ. Δημήτριος Θανόπουλος ( τηλέφωνον επικοι-νωνίας κινητό 6933171601 ).

4. Τμήματα Καράτουλα, Λάλα και Λαμπείας. Υπεύθυνος των Τμημάτων είναι ο Αιδεσ. Παντελεήμων Παπαηλιού (τηλέφωνον επικοινωνίας. 26210-33789 και κινητό 69332788123).

5. Τμήματα Δ.Δ. Ελαιώνος. Υπεύθυνος καθηγητής του τμήματος είναι ο κ.Λάζαρος Ασμής, τηλέφωνον επικοινωνίας κινητό 6982097029.

6. Τμήματα Οινόης: Υπεύθυνος τμήματος κ. Γεώργιος Παπαηλιού, τηλέφωνον επικοινωνίας 2621022527 και κινητό 6932111061.

Τα Τμήματα θα αρχίσουν κανονικά από την 1 Οκτωβρίου ε.ε.

 

Στα ανωτέρω Τμήματα δεν έχουν καθορισθή ακόμα οι ημέρες και οι ώρες διδακαλίας. Θα καθορισθούν από τους Καθηγητάς, σε συννενόηση με τους Σπουδαστάς.

Β) Επίσης και φέτος στην Σχολή μας θα λειτουργήσουν Τμήματα παραδοσιακών μουσικών οργάνων με έδρα τον Πυργο και την Αμαλιάδα στις αίθουσες της Σχολής. Υπεύθυνος Καθηγητής θα είναι ο κ. Ευγένιος Βούλγαρης, θα διδάξη τα εξής μουσικά παραδοσιακά όργανα: Πολίτικο Λαούτο, Ταμπουρά, Ούτι,Λύρα, Κανονάκι και κρουστά. Πληροφορίες για τις εγγραφές εις το τηλ. 26210- 23533 , κινητό 6936749364 (κ. Παπαγεωργίου απογευματινές ώρες 7-9).

Σημειώνεται ότι η Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Μητροπόλεώς μας είναι ανεγνωρισμένον επίσημα Σχολείο από το Κράτος.

Γενικός Διευθυντής της είναι ο Καθηγητής Βυζ. Μουσικής κ. Γεώργιος Παπαγεωργίου.

 

Γ) Επίσης το Σαββατο, 28 Σεπτεμβρίου ε.ε. θα γίνουν οι εγγραφές της Σχολής Βυζ. Αγιογραφίας της Ι. Μητροπόλεώς μας εις το εν Ι. Μονή Εισοδιωτίσσης Αγίου Ιωάννου Πυργου ευρισκόμενον κτήριον της Σχολής και ο καταρτισμός των τμημάτων, από 8.30 π.μ. έως 1 μ.μ. Τα μαθήματα θα αρχίσουν κανονικά από το Σαββατο  5 Οκτωβρίου 2019. Υπεύθυνος του τμήματος είναι ο κ. Νικόλαος Παπαηλιού, τηλ. 2621- 35378 και κινητό 694554992

Παρακαλούνται οι Εφημέριοι της περιοχής, ένθα θα λειτουργήσουν τα Τμήματα και των δύο Σχολών, να ανακοινώσουν εις τούς Μαθητάς των ενοριών των και να παρακινήσουν αυτά δια την συμμετοχήν των εις τα Τμήματα των Σχολών.

Τα μαθήματα αμφοτέρων των Σχολών παραδίδονται ΔΩΡΕΑΝ

( Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως )

Τελευταία Ενημέρωση ( Παρασκευή, 20 Σεπτέμβριος 2019 10:09 )
 
Σελίδα 1 από 28

Ραδ. Σταθμός Ι.Μ. Ηλείας 107,6FM

radiosima